COVİD-19 SÜRECİNDE EĞİTİM ÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

COVİD-19 SÜRECİNDE EĞİTİM ÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

COVİD-19 SÜRECİNDE EĞİTİM ÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ İÇİN FARKLI KOMİSYONLARIMIZLA İSTİŞARE TOPLANTILARIMIZI YAPTIK 

06.12.2021 1306

COVİD-19 SÜRECİNDE EĞİTİM ÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ İÇİN FARKLI KOMİSYONLARIMIZLA İSTİŞARE TOPLANTILARIMIZI YAPTIK 

Ekim-Kasım ayı DÖGEP faaliyetine ait "Covid 19 Sürecinde Eğitim Öğretimde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri" konulu başlığına istinaden KTS Komisyonu, Akademik Takip Komisyonu, İstişare Komisyonu, sınıf rehber öğretmenleri gibi gruplarımızla yaptığımız toplantılarda sorunları tartışıp istişare ederek çözüm önerilerine ulaşmaya çalıştık. Bu konuda okulumuz HEDEF 2021 koordinatörümüz tarafından EBA ve EBA AKADEMİK DESTEK programının özellikleri ve öğrenciler için evde eğitimde ne kadar faydalı olduğu üzerine hem öğretmenlerimize hem de öğrencilerimize sunumlar yapılmıştır. Ayrıca Cemile DUTULMAZ ve Burcu ARPAGUŞ hocalarımız tarafından "Evde Çalışma Kampı" afişi hazırlanarak isteklendirme anlamında öğrenci ve öğretmenlerimize ışık tutulmaya çalışılmıştır. 

Yine Rehberlik servisimiz tarafından mezun öğrencilerimizle yapılan çevrimiçi bağlantılarla da verimli çalışma teknikleri ve moral seminerleri de yapılmaktadır. Özellikle Whatsapp öğrenci ve öğretmen gruplarından da paylaşılan uzaktan eğitimi destekleyici çalışma önerileri ile öğrencilerimizi desteklemeye çalışmaktayız. Belirlediğimiz bazı sorunlar ve çözüm önerilerimiz aşağıya çıkarılmıştır. 

  

COVİD 19 SÜRECİNDE EĞİTİM ÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 

1.      Uzaktan Eğitimde Kullanılan Araçların Verimliliği 

a.       Öğrencilerimizin büyük bir kısmı bu süreçte EBA'ya giriş dahi yapamamıştır.  Bu durumun en önemli sebeplerini, yeterli internetlerinin olmaması, internet le ilgili altyapı sorunlarının olması, evlerinde yeterli sayıda akıllı telefon ya da tablet bulunmaması, aynı ailede okuyan çocuk sayısının fazla olması şeklinde sıralayabiliriz. 

  

Çözüm önerisi 

           Çok sayıda öğrencinin veya internet sıkıntısının bulunduğu evlerde öğrencilerin kitaplardan çalışma alışkanlığı edinerek, sadece tek başına anlayamadığı derslerde canlı dersleri kullanması kalan zamanlarda da evdeki diğer öğrencilerin bu imkânlardan faydalanmasına olanak vermesi sorun çözümünde etkili olabilir. 

  

b.       Bu süreçte EBA TV en yaygın erişim imkânı sunan eğitim aracıdır. Ancak televizyonla uzaktan eğitimde öğretmen öğrenci iletişimi yoktur. Öğrenciden dönüt alma imkânı yoktur. 

Öğrencinin anlayamadığı kısımları sorma imkânı bulunmamaktadır. Ayrıca televizyon yayınlarının özellikle akademik başarıları düşük, kendi kendine öğrenme becerileri gelişmemiş öğrencilerin öğrenmelerinde yetersiz kalacağı açıktır. 

  

Çözüm önerisi 

            EBA TV de öğrenci öğretmen iletişimi olmaması öğrencilerin anlamadığı yerleri sormasına olanak tanımadığı için öğrenciler kaynak araştırmaya, anlamadığı yerleri kendi çabasıyla bulmaya teşvik edilmeli. Kendi çabasıyla öğrenme daha kalıcı olduğu için bunu avantaja çevirmeli. Ömür boyu öğrenmeye açık, başarılı bireyler yetiştirmek için kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmeliyiz.  Bu konuda yapılacak rehberlik dersleri öğrenciler için faydalı olacaktır. 

  

2.      Öğretimin Kesintiye Uğraması ile Oluşan Öğrenme Kayıpları 

a.       Bu süreçte öğrencilerde telafi edilmesi oldukça zor olan öğrenme kayıpları ve eksikleri oluşmuştur ve okulların kapalı olduğu süre uzadıkça bu kayıplar artacaktır. Öğrenme kayıpları dezavantajlı öğrencilerde daha fazla olacaktır. 

  

Çözüm önerisi 

Pandemi süreci bitip de öğrenciler okula düzenli geldiğinde, seviye tespit sınavı yapılıp sınav sonuçlarına göre düzenlenen sınıflarda eğitim verilirse eksiklerin kapatılması hem öğrenciler hem de öğretmenler için daha kolay olacaktır. 

  

b.       Öğrenciler uzun süreler evde kaldıkları, okul ve sosyal çevrelerinden de uzak kaldıkları için sosyal ve duygusal gelişimleri olumsuz etkilenecektir. Beslenme ve davranış sorunları oluşmaktadır. Fiziksel hareketsizlik sebebiyle orta ve uzun vadede sağlık sorunları görülecektir. 

  

Çözüm önerisi 

Öğrenciler okula geldikten sonra hepsinde aynı sosyal beceri kayıpları gelişeceği için öğretmen desteği ile birbirlerini tedavi edeceklerdir. Evde kalan çocukların sağlıksız ve fazla atıştırmalıklara yönelmemeleri için velilerin kontrolü etkili olacaktır. 

  

c.       Öğrenmedeki eksiklikler ve temel bilgi beceri yetersizlikleri toplum ve ekonomi için uzun vadede ciddi sorunlar ortaya çıkaracaktır. 

  

 Çözüm önerisi: 

Bundan sonraki eğitim hayatlarında eğitim programlarına bu becerilerini geliştirici uygulamalar koyulursa büyük oranda bu sorun düzelecektir.   

  

3.      Covid 19 ve Karma Öğrenme 

Covid 19 salgını, bize eğitimde okulun sağladığı fiziksel alanın önemini gösterdiği gibi eğitimin okul dışındaki yerlerde de yapılabileceğini gösterdi. Bu kriz döneminde uzaktan eğitim hayatımıza girdi ve geleceğe yönelik eğitim modellerinin çalışmaları başlamış oldu. Dünya yeni bir kriz ihtimaline karşı hazırlıklı olabilmek için eğitim modellerini iyileştirmek, geliştirmek ve yeniden yapılandırmak için yüz yüze ve uzaktan eğitimi harmanlayıp karma öğrenme modeli üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir. 

       Çözüm Önerisi: 

     Okulların kapalı olduğu süreçte öğrencilerimizdeki öğrenme kaybı farklı düzeylerde olacaktır. Özellikle dezavantajlı öğrencilerdeki öğrenme kayıpları daha fazla olacaktır. Dolayısıyla okullar tekrar açıldığında öncelikle bu öğrenme kayıplarının tespiti için yeni bir ölçme değerlendirme yapılıp bu ölçme sonuçlarına göre telafi programı hazırlanmalıdır.